Η ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ INSTAGRAM ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ

Είναι γεγονός πια και από την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019 το Instagram, άλλαξε τη πολιτική σχετικά με την προώθηση και την πώληση προϊόντων αδυνατίσματος όπως τσάι αποτοξίνωσης, χάπια αδυνατίσματος, γλειφιτζούρια που μειώνουν την όρεξη κτλ.

Πιο συγκεκριμένα, με την εφαρμογή της νέα πολιτική, αν μία ανάρτηση προωθεί ένα προϊόν απώλειας βάρους ή αισθητικής επεμβάσεως και αναφέρει την τιμή στην ανάρτηση, δεν θα προβάλλεται σε συνδρομητές του Instagram ηλικίας κάτω των 18 ετών.
Αλλά δεν τελειώνει εδώ, πλέον η νέα πολιτική απαγορεύει την προβολή οποιουδήποτε περιεχομένου που υπόσχεται «θαυματουργά αποτελέσματα» στην απώλεια βάρους. Κάπως έτσι, αν μία/ένας influencer αναρτήσει μία φωτογραφία της/του επιδεικνύοντας το πόσο πολύ και γρήγορα αδυνάτισε με κάποιο προϊόν και δίνει τον κωδικό έκπτωσης για την απόκτηση του μαγικού προϊόντος, η ανάρτηση αυτή, θα αφαιρείται.  

Αρωγός σε αυτή την αλλαγή ήταν η Jameela Jamil με τη δράση της στα social media μέσω της καμπάνιας I Weigh. Η δράση του I Weigh της Jamil θέτει ως πρωταρχικό στόχο να φέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση σχετικά με το βάρος και τη βιομηχανία αδυνατίσματος, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να μοιράζονται στοιχεία της προσωπικότητάς τους που «έχουν βαρύτητα» (I Weigh) - πέρα από το νούμερο στη ζυγαριά.

Ενώ το ίδιο το Instagram στο πλαίσιο των υπηρεσιών διαφήμισης δεν επιτρέπει από πριν την προώθηση προϊόντων απώλειας βάρους, η νέα αυτή πολιτική αντιμετωπίζει το πρόβλημα των διαφημίσεων και μέσω των influencers και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη βαρύτητα του προβλήματος.

Με πάνω από ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, το Instagram είναι το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο μετά από το YouTube και το Facebook. Σχεδόν οι μισοί από τους χρήστες του Instagram ξοδεύουν αρκετές ώρες την ημέρα και το 71% του κοινού είναι ηλικίας κάτω των 35 ετών.

Οι επιπτώσεις των κοινωνικών δικτύων, όπως το Instagram, στην ψυχική μας υγεία έχουν γίνει θέμα συζήτησης τα τελευταία δύο χρόνια.

Το 2017, το δίκτυο χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη κοινωνική πλατφόρμα μέσων μαζικής ενημέρωσης σε δημοσκόπηση του Ηνωμένου Βασιλείου, όσον αφορά τον αρνητικό αντίκτυπό του στην ψυχική υγεία των νέων. Εκείνη την εποχή, η Instagram δήλωσε ότι εργάζεται για να κρατήσει τις αναρτήσεις ασφαλείς και υποστηρικτικές.


Η Jameela Jamil επέκρινε δημοσίως τις διασημότητες που προωθούν προϊόντα απώλειας βάρους από τότε που άρχισε αυτή η τάση, ενώ μέσω της καμπάνιας I Weigh αποκαλύπτει την τοξική επιρροή που είχε η βιομηχανία αδυνατίσματος και στη δική της τη ζωή.

«Αυτή είναι μια τεράστια νίκη για το I Weigh ενάντια στη βιομηχανία αδυνατίσματος», όπως αναφέρει η Jamil στην ανακοίνωση του Instagram: «Το Facebook και το Instagram παίρνουν θέση για τη προστασία της σωματική και ψυχικής υγείας των ανθρώπων στο διαδίκτυο, στέλνοντας ένα σημαντικό μήνυμα στον κόσμο».

«Είμαι ενθουσιασμένη που κατάφερα να συνεργαστώ μαζί τους, μαζί με μια ομάδα άλλων εμπειρογνωμόνων που έβλεπαν τον κίνδυνο αυτών των προϊόντων», όπως είπε. «Το Instagram ήταν υποστηρικτικό και εξυπηρετικό όταν τους έφερα τις ενστάσεις και τις αναφορές μου, άκουσαν, νοιάστηκαν, κινήθηκαν αποτελεσματικά και επικοινωνούσαν μαζί μας διαρκώς».

«Ως άνθρωπος που πέρασα διατροφική διαταραχή τα περισσότερα χρόνια της νεαρών μου χρόνων, έχω βιώσει προσωπικά και έχω υποστεί τις συνέπειες των κινδύνων της κακής πλευράς της βιομηχανίας αδυνατίσματος», συμπληρώνει«Είναι μία περήφανη στιγμή για το I Weigh και στιγμή ελπίδας για τη γενιά μας, που αξίζει σεβασμό και προστασία από τις διασημότητες και τους influencer που ακολουθούμε».

Παράλληλα με τη Jamil, το Instagram έλαβε υπόψη την καθοδήγηση εξωτερικών εμπειρογνωμόνων σχετικά με τον κίνδυνο των προϊόντων απώλειας βάρους και της βιομηχανίας αδυνατίσματος - η αξία των οποίων αναμένεται να φθάσει τα 220 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2023.

«Θέλουμε το Instagram να είναι ένα φιλικό μέρος για όλους όσους το χρησιμοποιούν και αυτή η πολιτική αποτελεί μέρος της δουλειά μας ώστε να μειώσουμε την πίεση που οι άνθρωποι μπορεί να νιώσουν από τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης», λέει η Emma Collins, διευθύντρια δημόσιας πολιτικής του Instagram.

«Έχουμε ζητήσει καθοδήγηση από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, συμπεριλαμβανομένου του Dr. Ysabel Gerrard από το Ηνωμένο Βασίλειο, για να βεβαιωθούμε ότι οποιαδήποτε μέτρα για τον περιορισμό και την κατάργηση αυτού του περιεχομένου θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινότητά μας, η οποία ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο ανθρώπων σε όλο τον κόσμο - διασφαλίζοντας ότι το Instagram παραμένει μια πλατφόρμα έκφρασης και συζήτησης».

Πληροφορίες και φωτογραφίες από το περιοδικό stylist.co.uk


~~~~~~~

Η νέα αυτή πολιτική είναι ένα λιθαράκι στο να κατανοήσουμε ότι όλος αυτός ο καταιγισμός πληροφορίας και έμμεσης άσκηση πίεσης για το αδυνάτισμα, δεν είναι φυσιολογικός και ότι έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των ανθρώπων. Σε προηγούμενη ανάρτησή μου στις αρχές του χρόνου σε προέτρεπα να κάνεις unfollow σε σελίδες και άτομα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σε κάνουν να νιώθεις άσχημα με το σώμα σου και σου προωθούν το αδυνάτισμα. Η πρόταση δεν ήταν τυχαία, μειώνοντας την έκθεσή σου σε τέτοιου είδους μηνύματα κάνεις ένα τεράστιο βήμα προς τη βελτίωση της εικόνας του σώματός σου. Όμως η εικόνα σώματος είναι και ένα ζήτημα δημόσιας υγείας και θα πρέπει να εφαρμόζονται πολιτικές προστασίας των ανθρώπων. Το Instagram με την αλλαγή της δημόσιας πολιτικής, δίνει ένα δυνατό μήνυμα προς αυτή τη κατεύθυνση. Ελπίζω και σε επόμενες αντίστοιχες δράσεις.

Εμμανουέλα Λεουνάκη








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις