ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΖΕΙΣ ΑΜΕΣΑ, ΧΑΣΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΡΓΑ

«Μα θέλω να χάσω βάρος άμεσα. Είναι και θέμα υγείας.» Καμία φορά, το κάνουμε αυτό οι άνθρωποι. Μπερδευόμαστε. Ειδικά όταν κάτι μας αγχώνει. Η υγεία δεν σχετίζεται με το άμεσα και το γρήγορα. Ίσα ίσα για να είσαι υγιής είναι σημαντικό, στη περίπτωση που χρειάζεται και θες να χάσεις βάρος, να το κάνεις αργά. Μα γιατί, θα αναρωτηθείς, κάποτε, πριν πολλά χρόνια που είχες κάνει τη πρώτη σου δίαιτα, είχες χάσει πολύ βάρος και σχετικά γρήγορα! Ήσουν μια χαρά τότε, θα σκεφτείς. Αυτή όμως είναι η μισή ιστορία, θα σου πω εγώ. Η ιστορία συνεχίζεται με την υπερπροσπάθειά σου να παραμείνεις στο νέο σου χαμηλό βάρος, αλλά η όρεξη σου είχε αυξηθεί τόσο πολύ! Και κάπως έτσι το βάρος σιγά σιγά επανήλθε, ίσως πήρες και περισσότερο. Και πίστεψες τότε ότι δεν μπορείς να πειθαρχήσεις και κατηγόρησες τον εαυτό σου για αδυναμία χαρακτήρα και έλλειψη θέλησης. Αλλά ξέρεις τι έγινε; Το σώμα σου δεν αναγνώρισε την δίαιτα ως κάτι που έκανες εσύ με καλή πρόθεση. Το σώμα σου αναγνώρισε τη δίαιτα σαν απειλή και κάπως έτσι θέλησε το ίδιο το σώμα να βάλει τα δυνατά του για να ξαναπάρεις το βάρος πίσω, ως προστασία στην έλλειψη ενέργειας. Πώς; Σου αύξησε την όρεξη, οι αισθήσεις σου (ειδικά η γεύση και η μυρωδιά) ήταν στο πικ τους, η πείνα σου πιο συχνή. Αυτός είναι ένας μηχανισμός επιβίωσης, ένας μηχανισμός με σκοπό την υγεία. Στη περίπτωση που έχασες το βάρος σχετικά γρήγορα, ο μόνος τρόπος για να το διατηρήσεις, είναι να αναπτύξεις έναν διαταραγμένο τρόπο διατροφής. Που σημαίνει να προσέχεις συνέχεια, να φοβάσαι το φαγητό, να βάζεις τον εαυτό σου σε διαδικασίες αντιστάθμισης με άσκηση με σκοπό να κάψεις ότι έφαγες και φυσικά να μην ευχαριστιέσαι καθόλου ότι τρως, με άλλα λόγια να είσαι σε ένα διαρκή πόλεμο με το σώμα σου. Όλο αυτό που μόλις περιέγραψα, δεν είναι υγεία. Οπότε αν είναι θέμα υγείας, χάσε το βάρος αργά. Το άμεσα, το γρήγορα δείχνει ότι υπάρχουν και άλλοι λόγοι που θες να χάσεις το βάρος. Φέρει πολύ ντροπή το παραπάνω βάρος και ίσως είναι δύσκολο καμιά φορά να το αντέξεις. Και το καταλαβαίνω. Από την άλλη αξίζει και έχει μεγαλύτερη σημασία να έχεις μία υγιή σχέση με το φαγητό σου και το σώμα σου, σε όποιο βάρος κι αν είσαι. Μία υγιής σχέση με το φαγητό σου και το σώμα σου, θα σε βοηθήσει να ισορροπήσεις το βάρος σου σε αυτό που είναι να είναι για σένα, αργά και χωρίς να ενεργοποιήσεις τους μηχανισμούς του σώματός σου για επαναπρόσληψη βάρους. Θα σε βοηθήσει πολύ: 👉 να κάνεις μικρές διατροφικές αλλαγές στην καθημερινότητά σου, που μπορείς να διαχειριστείς. Μία τη φορά, 👉 να αποσύρεις την εστίαση σου από το βάρος σου και 👉 να εστιάσεις σε όσα σου δίνουν δύναμη και έμπνευση και να αρχίσεις να ζεις το τώρα, να λαμβάνεις ευχαριστήσεις τώρα, θα βοηθήσει το σώμα σου να χάσει ότι δε χρειάζεται. Αυτά δουλεύουμε στο Κέντρο Βάρους. Δουλεύουμε διαφορετικά, όχι πιο αυστηρά. 🌻

Σχόλια

ΘΕΜΑΤΑ BLOG

Δημοφιλείς αναρτήσεις